PZPN dostanie 30 mln zł od sponsorów
18. stycznia 2011, 17:14
autor: Marek Jakubowski
źródło: Interia.pl
Polski Związek Piłki Nożnej do końca lutego pozyska dwóch kolejnych oficjalnych sponsorów reprezentacji.
W ten sposób zostanie zamknięta lista firm, które wspierają kadrę narodową i federację.
- Rozmowy są bardzo bliskie finalizacji. Do końca lutego grupa sponsorów zostanie zamknięta - powiedział Tomasz Cieślik, dyrektor marketingu i sprzedaży firmy Sportfive, negocjującej w imieniu PZPN prawa marketingowe i telewizyjne.
Lista sponsorów i partnerów reprezentacji Polski obejmuje trzy grupy, tworząc tzw. system 1-6-6. Do pierwszej z nich należy tylko jedna firma, która ma prawo tytułować się głównym sponsorem. W drugiej grupie są oficjalni sponsorzy reprezentacji (na razie czterech, brakuje jeszcze dwóch, z którymi właśnie prowadzone są rozmowy), natomiast w trzeciej - sześciu partnerów reprezentacji.
- Podpisanie umowy z dwoma oficjalnymi sponsorami reprezentacji zamknie etap negocjacji. Wspomniany układ 1-6-6 będzie wypełniony" - podkreślił Cieślik.
Głównym sponsorem kadry jest obecnie Orange. Oficjalni sponsorzy reprezentacji to: 4Move, Biedronka, Nike i Warka. Z kolei grupę partnerów reprezentacji tworzą: Cisowianka, Europcar, Fakro, Hormann, Kreisel i Black Tiger.
Szczegóły finansowe poszczególnych kontraktów są objęte tajemnicą. Wiadomo jednak, że w 2011 roku do kasy PZPN z tytułu umów sponsorskich powinno wpłynąć łącznie 30 milionów złotych. Taką sumę podano podczas listopadowego zjazdu PZPN, gdy zaprezentowano preliminarz budżetowy.
W całym budżecie przewidziano wpływy w wysokości 59 mln złotych oraz dodatkowy milion jako odsetki z lokat bankowych. Wynika z tego, że pieniądze z umów sponsorskich stanowią połowę dochodu.
Zdecydowana większość umów została zawarta w sierpniu 2010 roku i ma obowiązywać do końca mistrzostw świata w Brazylii w 2014 roku. Tak jest w przypadku m.in. głównego oraz wszystkich oficjalnych sponsorów.
- Te daty nie są przypadkowe. Działamy w cyklu czteroletnim, między jednym i drugim mundialem - tłumaczy Cieślik.
Jak dodał, perspektywa mistrzostw Europy w Polsce i na Ukrainie stanowi mocną kartę przetargową w ręku PZPN, choć oczywiście obie strony zdają sprawę, że organizatorem Euro 2012 jest UEFA, która narzuca własnych sponsorów.
- Nasi partnerzy są pragmatyczni. Zdają sobie sprawę, że mistrzostwa należą do UEFA - podkreślił Cieślik.
Przedstawiciel Sportfive przyznał, że nie ma ryzyka konfliktu interesów w tej samej branży między sponsorami PZPN i tymi, którzy wspierają mistrzostwa Europy (np. umowę z PZPN ma Warka, a z UEFA - Carlsberg)
- Podczas rozmów kontraktowych wyznaczany jest zakres praw. Granice podziału są ściśle określone, sponsorzy doskonale o tym wiedzą - zakończył Cieślik.
Słowa kluczowe: cieslik | uefa | pzpn | cisowianka | europcar | fakro | hormann | kreisel | tiger | carlsberg | 4move | biedronka | nike | warka
Przeczytaj również
zamknij okno
Czytaj w internecie: http://www.transfering.pl/newsroom/2021,pzpn-dostanie-30-mln-zl-od-sponsorow
© 2010 SportMarketing. All rights reserved.
- Bonus 300 PLN na sporty wirtualne w LV BET!
- Lucky Loser w Totolotku na Europejskie Puchary!
- FC Barcelona wygra po kursie 100.00 w Noblebet
- 750 PLN na weekend w LV BET
- WIOSENNY BONUS 500 PLN w Noblebet
- Lucky Loser w Totolotku na Europejskie Puchary!
- Lucky Loser Ekstraklasa w Totolotku
- Promocja Bet and Collect w Totolotku
- 500 PLN na Anglików w LV BET
- Wygrana Polski po kursie 100.00 w Noblebet!